Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj hudebních dovedností dětí předškolního věku v montessori zařízení
Černichová, Ema ; Marešová, Jiřina (vedoucí práce) ; Hons, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá rozvojem hudebních dovedností dětí předškolního věku v Montessori zařízení. Cílem této práce je poskytnout podrobný pohled na obecnou Montessori pedagogiku a její hudební oblast. A zároveň prozkoumat, jak tato metoda může být použita k rozvoji hudebních dovedností dětí v předškolním věku. V teoretické části je nejprve popsána historie a život Marie Montessori. Dále jsou vysvětleny základní Montessori principy, na kterých je filosofie postavená. Následuje zaměření se na vývoj dítěte a základní hudební pojmy s ním spojené. Teoretická část je zakončena rozsáhlou kapitolou o hudebním vývoji dítěte a hudební oblasti v Montessori prostředí. Praktická část je v této práci začleněna do teoretické části v podobě krátkých reflexí z důvodu větší názornosti a empirického reflektování problematiky. KLÍČOVÁ SLOVA Montessori pedagogika, hudba, děti předškolního věku, hudební vývoj dítěte, Marie Montessori
Montesori metody vzdělávání a jejich aplikace při výuce přírodovědných předmětů.
Linhartová, Eliška ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Anna (oponent)
Diplomová práce se věnuje rozboru významu přírody v pedagogice Marie Montessori. Poukazuje na důležitost použití vhodně zvolených pomůcek a uplatnění dalších technik výuky Marie Montessori. Zaměřuje se také na plán reformy sekundárního vzdělávání a uvádí příklady aktivit pro studenty ve věku 12 až 18 let. V praktické části se podařilo vytvořit pomůcku inspirovanou Montessori pedagogikou nazvanou Stromové pexeso. Pomůcka slouží k poznávání druhů stromů a keřů a je zde popsáno mnoho příkladů jejího využití. Metodika práce s pomůckou byla ověřena v praxi na 2. stupni ZŠ a odborném učilišti. Cílem bylo zjistit, jak funguje pomůcka v praxi a zda její používání může mít vliv na lepší zapamatování probrané látky. Bylo zjištěno, že většina studentů používání pomůcek vítá a že hra s nimi, má pozitivní vliv na zapamatování probrané látky.
Výchova k míru v Montessori škole
Obermajerová, Eliška ; Vallin, Petra (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce popisuje problematiku výuky výchovy k míru na Montessori škole, přičemž komplexně charakterizuje pojem výchova k míru, mapuje obsah jejích lekcí a pomůcek, které tvoří připravené prostředí Montessori třídy. Zajímalo mě zařazení výchovy míru do Montessori kurikula a její důležitá role ve vzdělání, jelikož Marie Montessori věřila, že mír začíná v dětech. Pro zpracování praktické části jsem si vybrala akční výzkum, který probíhal na Základní škole Duhovka v Praze v Oranžové třídě, kde působím jako třídní učitelka od září 2020. Výzkum probíhal ve věkově smíšené třídě (1.-3. ročník ZŠ). Zaměřovala jsem se zejména na vyzkoušení lekcí se třídou a tvorbu a využití materiálů pro připravené prostředí Montessori třídy. V závěru zhodnotím přínos výchovy k míru pro třídní kolektiv a jeho dynamiku, dále zhodnotím lekce a napíšu doporučení pro učitele, kteří by si je chtěli odučit. KLÍČOVÁ SLOVA Marie Montessori, Montessori škola, výchova k míru, květinový model míru, respekt, připravené prostředí, akční výzkum
Uvádění do tajemství Božího království v programu Katecheze Dobrého pastýře pro předškolní děti
Keclíková, Vendulka ; Zimmermannová, Marie (vedoucí práce) ; Dřímal, Ludvík (oponent)
Tato bakalářská práce představuje, jakým způsobem jsou děti ve věku 3-6 let uváděny do tajemství Božího království v katechetickém programu Katecheze Dobrého pastýře. V teoretické části práce jsou představeny autorky programu Sofie Cavalletti a Gianna Gobbi, historické okolnosti jeho vzniku a jeho teologická a pedagogická východiska. Teologická východiska jsou porovnána s požadavky kladenými na katechezi v církvi po druhém vatikánském koncilu. Pedagogická východiska jsou představena v souvislosti s pedagogikou Marie Montessori, ze které vycházejí. Jádro práce tvoří katecheze ke zvolenému tematickému okruhu Boží království. Vybraná podobenství jsou nejprve představena z pohledu exegeze Písma svatého a následně jsou předložena jednotlivá podobenství o Božím království, do jehož tajemství jsou děti postupně uváděny. Zdůrazněny jsou ty aspekty, na které je katecheze předškolních dětí soustředěna, a jejich výběr je zdůvodněn. Praktická část bakalářské práce uvádí zkušenosti z praxe, zejména slovní a obrazové interpretace témat dětmi. Tyto interpretace ukazují, jak děti porozuměly poselství podobenství o Božím království a jak jej propojují s dalšími tématy katechezí. Obrázky a odpovědi dětí také odhalují, jaké mají předškolní děti schopnosti uvažovat nad tajemstvím křesťanské víry a jak je rozvíjen...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.